۲۷ تیر ۱۳۸۴، ۱۰:۴۰

از سوي گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي

تربيت ديني و اخلاقي دانش آموزان آسيب شناسي مي شود

تربيت ديني و اخلاقي دانش آموزان از جمله مباحثي است كه توسط گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي مورد آسيب شناسي قرار خواهد گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر" تحقيق و تدوين چالشها و راهبردهاي تربيت ديني در نظام تعليم و تربيت كشور، بررسي ميزان كاربست يافته هاي پژوهشي در حوزه تعليم و تربيت اسلامي در برنامه ها و فعاليتهاي فرهنگي - آموزشي و طراحي و تلاش در جهت تشكيل انجمن تعليم و تربيت اسلامي با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه و صاحبنظران آموزش و پرورش از ديگر فعاليتهايي است كه گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي پژوهشكده تعليم و تربيت وزارت آموزش و پرورش دنبال مي كند .

استخراج و تدوين شاخص هاي تربيت ديني و اخلاقي و تعيين معيارهاي ارزيابي رفتار ديني ، بررسي شكاف و تعارض ارزشهاي مذهبي و كنش هاي اخلاقي و اجتماعي دانش آموزان و تحليل دلايل آن و همچنين برگزاري همايشها و نشستهاي علمي و كاربردي با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش از ديگر برنامه هايي است كه از سوي اين گروه ، در راستاي ارتقاء كيفي تربيت ديني در دانش آموزان پيگيري مي شود .

بر اساس اين گزارش ، مركز مطالعات تربيت اسلامي در سال 1377 بمنظور ساماندهي و ايجاد تحولي نو در تربيت ديني و اخلاقي در شهر مقدس قم فعال شده است .

اين مركز بعنوان واسطه ارتباطي ، اطلاع رساني و تعامل سه نهاد مقدس حوزه ، دانشگاه و آموزش و پرورش در انعكاس مسائل و معضلات تربيتي نسل جوان ، از سال 1382 با حفظ اهداف و ظايف خود با عنوان "گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي " تحت نظارت پژوهشكده تعليم و تربيت به فعاليت خود ادامه مي دهد .

شناسايي آسيبها، مشكلات و معضلات تربيتي نوجوانان و جوانان و راهكارهاي مقابله با آن / تدوين و نشر كتابهاي مربوط به تعليم و تربيت اسلامي با توجه به نيازهاي نسل نوجوان و جوان / ارتقاي سطح بينش ، دانش و نگرش اولياء ، مربيان ، معلمان ، مديران و ساير كارگزاران نظام آموزش و پرورش در زمينه تعليم و تربيت اسلامي و حمايت مادي ، معنوي و علمي از پژوهشهاي كاربردي و پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي دانشگاهها و حوزه هاي علميه در حيطه تعليم و تربيت اسلامي ، از جمله سياستها و وظايف پيش بيني شده براي گروه پژوهشي تعليم و تربيت اسلامي است .

مركز فوق تاكنون  در راستاي تدوين و چاپ  18 جلد كتاب ، تدوين و ارائه 30 طرح و پروژه شيوه تربيتي اهل بيت (ع) ، برگزاري همايش سراسري تربيت در سيره و كلام امام علي (ع) ، برگزاري نشست علمي - كاربردي با حضور محققان حوزه ، دانشگاه و آموزش و پرورش  و هنچنين راه اندازي واحد پرسش و پاسخ ، فعاليتهايي داشته است . 

کد خبر 207624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha